Aké funkcie majú obaly na jedlo? Nie sú iba na ochranu!

Aké funkcie majú obaly na jedlo? Nie sú iba na ochranu!

Najmä v posledných rokoch sa mnohé gastro podniky ešte viac zamerali na služby donášok a do popredia sa dostala téma balenia potravín. Prečo premýšľať o balení? Pretože obalové materiály, v ktorých doručujete vaše jedlo, sú takmer rovnako dôležitá ako samotné jedlo, ktoré predávate. V tomto článku vám ukážeme funkcie a trendy na trhu obalových materiálov, ktoré by ste mali poznať, ak chcete viesť úspešný gastro podnik.

Prečo je balenie potravín dôležité?

Ako sme už povedali, obalový materiál je rovnako dôležitý ako jedlo, ba možno ešte viac, pretože o pokrm preberá zodpovednosť. Nebojte sa preto investovať do kvality a hľadajte obaly, ktoré spĺňajú vaše štandardy. Na trhu nájdete už aj ekologické varianty obalov ako sú menuboxy z bagassy, krabice na koláče z vlnitej lepenky či misky na polievku z kraftu.

Ochrana jedla

Správne navrhnutý a vytvorený obal umožňuje bezpečný prevoz  a zaisťuje, že jedlo od vás bude doručené na miesto určenia neporušené. Balenie chráni pokrm pred akoukoľvek kontamináciou a zaručuje jeho bezpečnosť. Keďže ku kontaminácii potravín môže dôjsť v ktoromkoľvek bode dodávateľského reťazca, uistite sa, že vždy nakupujete čerstvé a kvalitné suroviny. Ak by sa dokázal opak, môže to zničiť dôveryhodnosť vašej  značky.

Zachovanie čerstvosti potravín

Kvalitné obaly zachovávajú čerstvosť, vzhľad, chuť, trvanlivosť a kvalitu potravín a robia jedlo príjemnejším. Okrem toho je dôležité udržiavať teplotu jedla tak, že napríklad pokrmy ktoré sú určené na konzumáciu ako studené, budú skutočne studené. Nie je nič horšie, ako keď si objednáte zmrzlinu, mliečny kokteil alebo ľadovú kávu a prídu k vám roztopené a znehodnotené.

Buduje image značky

Balenie umožňuje vašej značke vyjsť za hranice prevádzky, a preto by sa malo považovať za nevyhnutnú súčasť marketingu, ktorá vám umožňuje komunikovať informácie o vašej firme a produkte priamo so zákazníkom. Vďaka inteligentnému použitiu farieb, dizajnu a textu sú obaly potravín schopné odovzdať akúkoľvek správu. Okrem toho, obalové materiály oznamujú zákazníkom vaše hodnoty. Ak si napríklad ceníte udržateľnosť a životné prostredie je pre vás dôležité, zvážte rozložiteľné ekologické obaly, príbory z bambusu a kompostovateľné prestieranie na stôl.

Aké sú trendy?

Priemysel s obalovými materiálmi nespí na vavrínoch. Výskumné práce na nových materiáloch prebiehajú neustále a obaly podliehajú vývoju trendov vo svete potravín. Uvedomenie si týchto trendov a ich využitie ukáže zákazníkom jedinečnosť vášho podnikania.

Minimalistické balenie potravín

Minimalistické balenie znamená vynechanie zbytočných materiálov. Pôsobí  jednoduchším a elegantnejším dojmom. Od dizajnu a vzhľadu až po obalový materiál, všetko dodáva potravinám pocit jednoduchosti. Minimalistické balenie je pohodlné a často aj ekologické.

Pomôže vám lepšie komunikovať hlavné posolstvo vašej značky, pretože obsahuje menej grafického chaosu, ktorý by mohol pôsobiť rušivo.

Personalizované obaly

Personalizácia so sebou prináša mnoho výhod. Pomôže vám vybudovať silnejšie a emocionálne spojenie so zákazníkmi a ponúkne vám bezplatný marketing, pretože zákazníci sa budú cítiť výnimočne, keď dostanú osobný odkaz k svojej objednávke. Môžete im napríklad napísať malú poznámku „Vyrobené s láskou pre [vložte meno zákazníka].

Funkčné balenia

Spotrebitelia hľadajú pohodlie stravovania bez toho, aby museli variť alebo umývať riad. Zvážte teda ponuku jednoduchého, ľahko prenosného a znovu uzatvárateľného obalu, pri ktorom môžu zákazníci zjesť, koľko chcú, a potom nádobu opäť jednoducho zatvoria a jedlo dojedia neskôr, bez toho, aby sa pokazilo alebo stratilo svoju čerstvosť.

Teraz, keď máte trochu jasnejšiu predstavu o funkcii obalových materiálov,  aké si vyberiete pre svoju prevádzku?